güçlü kadınlar..


Hiç bir kız çocuğu güçlü kadın olmak için doğmaz,
hepsi masum hayaller kuran, şımarık birer prensese benzerler.
Kaderdir onları cadı, fettan ya da Güçlü Kadın yapan..
Tutulmamış sözler, yarım kalmış kaderler, yaşanmamış mutluluklar,
Ölümler, ayrılıklar güç verirmiş insana.
Kurulan hayaller iskambil kağıtlarından kule gibi yıkıldığında,
ezilmemek için o enkazın altında, güç veriyor Allah insana.
Annem güçlü kadındı, ben o güce hayrandım, onun gibi olamam zannediyordum,
ama maalesef oldum :( yani anneme benziyorum.
Bir gün kızım olduğunda güçlü kadın değil, mutlu kadın olmasını isterim..
ne derler ' kaderi bana çekmesin'.....



bu küçük yazıyı face'de gördüm ve hem çok beğendim hemde hak verdim..
Kadını Allah gerçekten günümüzde çok güçlü olabilecek şekilde yaratmış olmalı,
yoksa yemek bulaşık temizlik bebek bakımı eşinin bakımı evin tüm sorumlulukları
ve birde çalışıyorsa buna hiç bir erkek dayanamaz, yapabileceklerine imkan yok diye düşünüyorum..
bir kadın bir erkeğin yapabileceği her işi yapıp üstüne kendi yükümlülükleride eklenirse
bir erkeğe neden ihtiyaç duyulsunki duygusal açlıktan başka..
o halde kadının tüm bunların karşılığında beklediği tek şey sevgi'dir..
Sevgi herşeyin üstesinden gelebilir mi o halde ?
tüm gücüyle mücadele edilecek kişiye değiyorsa şayet o sevgi için savaş açılır..
karşılık beklenen tek şeyse yine sevgidir..
gerçekten küçük bir kız çocuğu gibi hassastır kadın, çünkü yaratılışı öyledir
başıma gelen küçük bir hikayeyide sizinle yeri gelmişken paylaşmak isterim.
bir gün yardım derneklerinden birine doğru otobanda ilerlerken, çok ileride
yaşlı bir amca gördüm, arabalardan birinin durması için kolunu kaldırıp yardım istiyordu
çoğunlukla durmadan geçerim ama bu defa iradem durmamı söyledi yanına yaklaşıp camı açtım
-buyur amca nereye gideceksin?
-kızım beni 2 km öteye götürmüsün, kırıkkaleye gideceğim otobüs geçecek el ettim ama hiç kimse durmadı
sen bayansın hele hiç beklemedim durabileceğini dediğinde;
-gel amca buyur dedim, besmele çekip bindi hayli yorgun ve evet yaşlıydı, kırıkkalede cami hocasıymış
gidipde dönerken yol parasıda azalmış son bir otobüs parası kalmış merakla nereli olduğum, nereye gittiğim,
ne iş yaptığım sorularına cevap verdim, az sonra otobüslerin kalktığı yere onu bırakmak üzereydim, arabadan indi ve bana şöyle dedi : kızım iki cihanda aziz ol, senki benim gibi bir ihtiyara yardım ettin, Allahda senin yolunu açık etsin, ne muradın varsa versin adın için dua edeceğim dedi ve ekledi : biliyormusun yavrum Allah erkeklere 1, kadınlara 2 VİCDAN verirmiş, sen 2 vicdanınla açtın kapını, darda kalmayasın, bahtın açık olsun dedi ve kapıyı kapattı...ona yardım edebilmek beni mutlu etmişti, söylediği sözü düşündüm, gerçekten
Allah kadınlara 2 vicdanmı vermişti bunun içinmiydi tüm yaptığımız fedakarlıklar..
Öyle ise; her zaman dediğim gibi bizler peri masallarıyla uyutulmuş, ruhlarımız incecikten beslenmiş ama
büyüdüğümüzde her yaşanılan olayla beraberinde güçlü olunmaya mecbur klınmış kadınlarız..
hayat değil bu hale getiren; karşımıza belki aniden belkide kaderden çıkan insanlar ve şartlar..
Yol arkadaşı olabilmek ne zordur..kimileri bırakır kimileri bıraktırır..kimileri yara açar kimileri yara kapatır..
Yeni yollarda karşılaşacağımız hayatlar dilerim bizleri güçlü değil, mutlu eder..
sevgiler..




Yorumlar

  1. Söz perime.....
    Bu yazı en güzel söz perime yakışırdı...
    Bir süre yokum can dostum...
    Seni en emin olana rabbime emanet ediyorum...

    Annem derdi ki: “Terli terli su içme ”
    İçten içe kızardım ona.
    Oyunun en tatlı yerinde,
    Bu müdahale de niye?
    Hastalanınca anlardım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Sakın geç kalma”
    Meraklanırmış sonra.
    İçten içe hayıflanırdım ona,
    Gidenin dönmesini beklerken anladım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Odanı dağıtma”
    İçten içe karşı gelirdim ona.
    Toparlamayı erteleyip dururken,
    Hayatımı dağıttığım anlarımda anladım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Öfkende fakir ol sevginde zengin”
    İçten içe önemsemezdim bakışlarımla.
    Kırdığım kalpleri telafi edemediğimde anladım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Tek kişilik yaşama”
    Diğer türlüsü bencillik olur,
    Sevilmezmişim sonra.
    İçten içe güler geçerdim bu kelâma.
    Yalnızlık ağır gelmeye başlayınca anladım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Doğal ol yapmacık olma”
    İçten içe burun kıvırırdım ona.
    Ezberlediğim yaşam biçiminin tatsızlığını fark edip,
    Rollerimi karıştırmaya başlayınca anladım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Gençliğinin kıymetini bil geri gelmez bir daha”
    İçten içe sitemkâr davranırdım ona.
    Yüzümdeki çizgiler,
    Saçımdaki beyazlar zafer kazandıkça anladım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Bir dilek tut gerçek olana kadar çabala”
    İçten içe söylemesi kolay yapması zor derdim ona.
    Hayatımı sorgulamaya başlayıp,
    Sürekli yapamadıklarım aklıma geldiğinde anladım ki;
    Annem haklıymış.
    Annem derdi ki: “Bu sözlerimi kullan yabana atma”
    Şimdi…
    İçten içe teşekkür ediyorum ona,
    Çünkü…
    Ben de bir anneyim.
    Bana miras kalan bu cümleleri sarf ederken bileceğim ki;
    Ben haklıyım…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu yakıştırmayı çok sevdim :) teşekkür ederim burçdaş abicim ;)
      tatile gidiyorsanız tamam ama uzun süre yoksanız aratmayın, özleriz sizi..
      Allah'a emanet olun sizde, çok teşekkür ederim..
      ve evet anneler hep haklı..ne güzel oldu, bu sözlerle birlikte..
      sevgi ve saygılarımla :)

      Sil
  2. Demişlerki; kızlar annelerinin kaderini yaşar...

    demişler ki; ön teker nereden giderse arka tekerlekte onu takip eder...
    demişler ki anne gibi yarr olmaz!
    demişler işte gülüm bu yazını okuyupta sana hak vermemek mümkünmü ? ''değil''
    be İmam amcaya gelince evet hayatta böyle güzel tesadüfler olmasa nasıl toplarız ki kırık yanlarımızı...
    sevgilerimle öptüm en çilek kokulusundan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne diyeyim kuğucum; çok çekenin evladına öyle kader vermesin Rabbim..
      ama mutluysa o anne evladıda annesinin kaderini yaşasın dilerim..
      evet bazen hiç beklemediğimiz durumlar ve insanlar bizlere ne güzel dersler veriyorlar, inşallah sağ ve sağlıklıdır imam amca..
      bende seni öpüyorum en kestanelisi en bitterinden canımm :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar