peri masalları


Üniversiteden çok sevdiğim arkadaşım Ömer, sinoptan ankaraya izinli geldi..
Annesi şu an onkoloji hastanesinde, tahmininiz üzere bu yüzyılın en kötü hastalığına yakalanmış..
biyopsiler ve filmler sonucu mide'de yara olduğu söylenmişti ama geçen bu bir ay içinde mideden akciğere yayılmış haliyle kadının durumu kötü..
Öğlen ziyarete gittik bir arkadaşımla birlikte..


Görünen manzara hep aynı..saçsız ve kaşsız kadınlar..erkekler..çocuklar..
Ömer'in annesini uyutuyorlarmış, ızdırabını bir nebze olsun unutturabilmek için..
ben bu manzarayı göreli hayli zaman oldu diyorum içimden..
Gata geliyor aklıma..hangi insan içinin nasıl acıdığını bir kaleme, bir kelama yansıtabilir ?
Dayanıklı gözükmeye çalışsada biliyorum Ömer'cim çok içli bir çocuk..
biliyorum çok üzgün ama metanetli göründüğünü..
Hayat gerçekten çok acımasız bir adamsın sen !!!
hz.musa ve hızır aleyhisselam aklıma geliyor, Allah'ın işine tövbe tövbe karışmaya hakkım yokki..insanoğluyuz işte sorular soruyorsun, neden diye ? hızır demiş ya;
-ey musa işime karışacaksan asla soru sorma !!
ama Allah demiyor mu kullarına, -benimle konuşun diye..soru sorma hakkım yokmu?
elbette vardır eminim..isyan ediyim diye sormuyorum..sadece, neden Ömer'in annesi, neden o minicik çocuk ?
bunların cevabını vakti gelince öğreneceğiz, çok inanıyorum..
bu memlekette en çok ölüm sebebi:
-trafik kazaları ve kanser..
her önüne gelen öküze ehliyet verirsen, onlarda kasap gibi biçip geçerler..
her türlü stres her türlü üzüntüyü yasaklayan doktorlar, insanların geçim derdinin, yada yaşam sıkıntısının ne demek olduğunu bu ülkede pekala biliyorlarken komik bir yasakla-ma değil mi bu?

ee peki bu mutluluk nerede ?
peri masallarında mı saklı...
istiridyeme ölümsüzlüğün iksirini götürmek istiyorum..
Ömer'in annesine bir damla içirsem,
bir damla sadece..iyileşirmi?
periler olmasa hayallerimi nasıl ayakta uyuturum...
araştıracağım...




Yorumlar

  1. Hakikaten kimle konuşsam bir yakını, komşusu kanser!!!Bu sebepsiz olamaz Gülçin'ciğim gdo'ları yeni gibi sanıyoruz kimbilir aslında Amerikan firması kaç yıldır o gdo'lu mısırları, şurupları bize kakalıyor:(((tanrıya soru sorma hakkımızın olmaması imkansız diye düşünüyorum, insan annesine nasıl "ben nasıl dünyaya geldim?" diye soruyor, yaratıcımıza da bence elbette sorular soracağız..cevabını alamasak da..arkadaşının annesine çok geçmiş olsun, acil şifalar:(((
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan dediklerimiz varya hani Müjde abla, her türlü yaratık kılığına bürünen türler..para kazanıyım diye insan hayatını hiçe sayıp, nerde kimyasal nerde dediğin gdo ve türlü pislikler varsa gıdalarımızın içine koyup, hijyen uydurması altında satıyorlar..o parayı içleri sine sine nasıl yiyorlar bilmiyorum..zabıtalar da sözüm ona kol geziyorlar, yalancı bunların hepsi..al birini vur ötekine..hepsinin bir tek amacı var insanları öldüre öldüre para kazanmak..
      Amin dilerim acil şifalar verir Rabbim ama dr.lar umutsuz demişler..hayırlısı..
      teşekkür ediyorum, öpüyorum..

      Sil
  2. O kadar iyi anlıyorum arkadaşının hissettiklerini canım, annemden ve bizim psikolojimizden dolayı.
    Çok zor sevdiğin birinin helede ebeveynin ise yaşadığı zorlukları, saçlarının-kaşlarının dökülmesine şahit olmak zor hemde çok zor bir durum. Biz hiç niye biz diye sormadık, belki daha fazla üzülmemek için. Ama zor süraç olduğunu çok iyi biliyorum.
    Allah tüm hastalara şifa versin, yardımcımız olsun. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annen....?
      bende yaşadım gülşah'cım..
      acı çekenleri gördükçe içindeki acıyı anlatabilmenin hiç bir tarifi yok..
      güçlü olmak lazım..hemde çok güçlü..
      ve Amiinnn yürekten amin diliyorum...

      Sil
    2. Canım annem Akciğer Ca... Erken teşhis olması sebebi ile ameliyat oldu, şimdide kemoterapi görüyor. Bildiğim bir şe varsa uzun, yorucu ve sabır isteyen bir süreç olduğu. Allah'a çok şükür isyancı değiliz ama psikolijik destek alınmalıymış, şimdi şimdi daha iyi anlıyorum.......

      Sil
    3. en hızlı yayılan türlerinden biri, bende kardeşimde yaşamıştım..psikolojik destek almadığım için atlattığım travmaların haddi kalmadı..hala da devam ediyor..
      ama annene erken tanı konulması çok güzel bir haber, tabi genç yaş olmamaması da olumlu etkenlerden biri..pozitifliğini yitirmemesi gerekiyor birde sizin destekleriniz büyük moral olacaktır ki inanıyorum çok özverili olduğuna..
      bence sende fazla vakit kaybetmeden zaman içinde terapi almalısın, ileride sıkıntı çekmemen için..
      güçlü olduğuna kesinlikle inanıyorum ve annenin o bakışındanda anladığım o da çok güçlü bir kadın..
      güzel haberlerini bekleyeceğim gülşah..

      Sil
    4. Sağol Gülçin'cim. Evet genelde sıçrama yaparmış ama annem şanslıydı biraz. Tabi benim dürtmelerim de var. Herkes ameliyat ettirmeyin derken buna kardeşimde dahil çünkü çevresinde bir çok kişi örneklerle anlatarak yaptırmayın demiş. Ama ben 3 doktorla görüştüm, dosyasına baktılar ve ameliyat olursa rahatlar dediler ki öyle de oldu. Ama destek şart katılıyorum sana. Sizede geçmiş olsun canım.
      Moral olarak iyiyiz. Hastalığının ismini hiçbir şekilde kullanmıyoruz ve hep olumlu görüşler belirtiyoruz. Tabi annemde atlatacağına inanıyor. İnşallah atlatacak ve dediğim gibi Allah herkese şifa versin.
      İyi dileklerin için sağol, seve seve paylaşacağım...
      iyi akşamlar, biraz uzun bir yazı oldu ama...

      Sil
  3. Herşey Allahın takdiri işte biliyosun bak hızır(a.s.)ile musa(a.s.)nın hikayesini cevabını bulamayacağımız sorular bizi daha çok üzer düşünmemek en iyisi Allah bütün hastalara acil şifalar versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Miyase'cim..cevabını çok sonra belkide çok yakın zamanda öğreneceğimiz durumlar..
      evet belkide haklısın..daha farklı bir durum olsa dediğin gibi kimbilir daha çok üzülebiliriz..
      Amin canım benim..Aminn...

      Sil
  4. Canım ,
    hayatta nelerle karşılaşacağımız bilemiyoruz,arkadaşının annesine şifalar diliyorum,
    hastanelere sağlam git ,hasta çık...
    psikoloji falan kalmıyor bizde hemen hemen üç yıl önce annemi fakülteye sevketmişlerdi,doktorlar beklememizi istemediler o gece merdivenlerden aşağı inerken hayatı ömrümde asla unutamayacağım ve bir insana ait olduğunu sonradan anladığım bir ses duydum yazarken bile tüylerim halen diken diken oluyor, olamaz böyle bir ses tarifi yok çocukları ölmüş ve adamdan çocuğu alamıyorlarmış o ses adamdan geliyormuş ama inanki tarifi yok...
    Ses bize dört kat öteden geliyormuş, derler ya ateş düştüğü yeri yakar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah..
      aynen öyle psikoloji alt üst oluyor..
      kendim için hiç bi şekilde gitmiyorum, ama ben geri kaçtıkça, bir şekilde karşılaşıyoruz hastanelerle..
      yaa..öyle içler acısı durumlar varki kuğum...bizler dışarıdan bir yüz olarak içimiz acıyor, kimbilir o çığlığın sahibi nasıl yürekten acı yaşamış :(
      evlat acısını Allah'ım kimselere göstermesin kuğum, bilirim çok acı, ömür boyu çıkmayan derin bir acı bu..
      aynen dediğin gibi ateş düştüğü yeri yakıyor :( Rabbim büyük sabırlar versinki, acılarımıza biraz olsun dinsin..

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar