martı, küçük kız ve kavanoz..


Hüzünlüyüm...Mahsende hep şarap saklanmaz Sandıkta da beyaz çeyizler. insan yüreğinde bir dolu acıyı kimi zaman kendine yakın gördüğü bir yere bırakır 

Az önce eskiye ait resimlere göz attım Çok fazla değil bir kaç tanesine. Bu beni, derin dondurucuda saklamadım ama sakladıklarımı da dondurmadım, yok etmedim. Ayna ile resimler arasında bir dolu farkı görenler ve görmeyenler umrumda değil...Yediğim ayazları düşünüyorumda, resimlere bunu hiç yansıtmadığımı, hiç somurtan yada üzüntümü ele verecek bir tek kare bulamadığımı..yok etmişim tüm duygularımı..demek saklamayı iyi başarmışım..hoş genelde bunu yaparız..peynir dediğiniz an yok olup giden duyguları bir deklanşöre satarız..ve kaybolup gideceğini bile bile o günün ve o anın ne demek olduğunu sadece tahta raflara kaldırdığımız hatıra kavanozları hatırlatır.


Durup durup beynimin içinde dönen düşüncelerim ve ara ara şu sol yanımı sızlatan bir şeyler var..'Beni affet' diyenlerin bu cümleleri gözlerimin önünden geçip giden bir dolu hatıraları canlandırıyor Unutulmuyor..Neden unutamıyorum diye binlerce kez sorguya çekmişliğim var..Ağır bir ceza kesilmiş ve hiç nedensiz de kafese konulmuş, eziyet edilmiş bir martının çığlık sesleri de olabilir..Kartal olabilmek için eziyeti 'hak' görülmüş, oysa doğasında özgürlüğü olan, kanatları rüzgar için çırpınan, ama gözlerinin demir parmaklıklar ardında olmaması gereken bir martının çığlık sesleri..Çok üzgünüm..dolu dolu ağlayamamanın esaretini boğazımın ucunda hissedebiliyorum..

Kaybettiğim ama yaşamak zorunda bırakıldığım yılların içinde sessizce tek başına terk ettiğim bir kız çocuğu bu gece hem özgürce ağlamak hemde affetmek istiyor..Gözlerimin önünde yitirdiğim can'ımın acısı için..ve tıpkı o can gibi bebekliklerini bildiğim ailemin genç fertleri için..kendimde yitirdiğim özüm için..Özümün içine edenleri affedebilmek için, çırpınırken farkında olmadan büyük yaralar açtığım için, özür dilemenin de, dilenmesinin de zaman olarak geçmişliğinden değil, o anda geçmeyip içimde sakladığım için..onları bir kavanoza koyduğum için..ağlamayı bilip 'dik ve onurlu durmak zorunda olduğundan ağlamayacaksın' dedikleri için, sonrasında duygularımı sıkmaktan, mahsenimin duvarlarını parçaladığım için..keşke dediğim anları düşündüğüm için...arada sırada işte bu mahsenin kapılarını açıp, tahta raflara elimi uzatıp kapaklarını açtığım ve gördüklerimden çok hissettiklerimin ne denli bana ağır geldiğini anlatabilmek için...Üzgünüm...Kalbim ne kadar şimdi mutlu olursa olsun, kurşun kalemim isterdiki duyguları birebir yaşatsın..Ne kağıt anlatabilir ne bir kalem, ne bir söz yeterli olabilir ne de içli bir şarkı..İçimde siyah beyaz bir film var, dışımsa tüm bunları örtecek kadar renkli.. 

Hüzünlüyüm...Affedemiyorsam suçlanmamam gerektiğini anlamak gerekir..Amacım asla üzmek değil..yoksa çoktan ezip geçebilirdim kavanozdaki insanları..Siz anlayın düşlerimin parçalandığını..Hastane odasında bir nefesin kesildiği andan itibaren yok olmuşluğumu..Kelimelerle ifade edebilseydim keşke..yeterince hissettirebilseydim,verebilseydim bendeki duyguları, tutup bir parçasını ellerimle yüreğinize götürebilseydim, yakabilseydim canınızı, yanmışlığımı tattırabilseydim..

Yıllar sonra........................

Kıraç söyler bunu değil mi....Üzgünüm..Olmuyor...herşeyden geçiyorum kalbimde takılıp kalıyor, Affedemiyorum..

Mahsenin bir yerinde tahta rafların arasına tekrar kapaklarını kapatıp sessizce koyuyorum kavanozları. Bilinmesi ve sözlerimin bir yerinde değer verilmesi gereken anılarımın da sahibi var..Martının üstünde küçük bir kız şarkı söylüyor özgürce. Kanatlarını çırpıyor hayata.Şimdi Gülümsüyorsa taa içten...bunda en büyük pay o kavanozun içindekilerdir..
28 ağustos 2011 tarihli yazım..

Yorumlar

  1. Gülçin ne zaman bir yazını görsem hemen okuyorum büyük keyifle, buda çok güzel ,ellerine yüreğine sağlık
    içimde siyah beyaz bir film var, dışımsa tüm bunları örtecek kadar renkli.. Bu cümlen harika olmuş, herkesin içinde siyah beyaz bir hikaye var aslında, sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa :) sevgili hobim..
      çok duygulandım şuan..
      çok teşekkür ederim, beğeniyorsan bir kaç kelime ne mutlu..
      yürek dolusu sevgilerimi gönderiyorum :)

      Sil
    2. ve evet ilave etmeyi unuttum..
      hepimizin siyah beyaz unutulmaz hikayeleri var..
      kimileri gözyaşları içinde izlediğimiz
      kimileri gülmekten gözlerimizden yaş getirecek kadar mutluluk dolu..
      diliyorum hayatımızın geri kalan kısmı renkli ve mutluluk gözyaşlarıyla akıp gider..sevgilerimle..

      Sil
  2. Günaydın.Ne kağıt anlatabilir ne bir kalem, ne bir söz yeterli olabilir ne de içli bir şarkı..İçimde siyah beyaz bir film var, dışımsa tüm bunları örtecek kadar renkli.. harika bir yazı yüreğine sağlık..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Gülçin'ciğim hayatının bir döneminde seni üzenleri affetmek zor bir konu, tamamen içgüdülerini dinle, yüreğini dinle yani..affetmek içinden gelmiyorsa etme..kimisi hakeder, kimisi etmez...olanlar, yaşananlar olup bittikten sonra değiştiremiyoruz kendini de üzüp, harap etme:(((
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru dersin Müjde abla..kimisi hak eder, kimisi de etmez..
      belki zaman...
      aslında kesinlikle zaman temizliyecek herşeyi..
      her birimizin içinde affedip affedemeyeceklerimizin olduğu gibi..
      öpüyorum seni :)

      Sil
  4. canımmmmmmmmmmmmmm böyyle okurken nasılda kendimi buldm anlatamam :)) biz ikizmiyiz acaba :))))

    canım kandilinide kutluyorum bu arada rabbim yüreğin kadar güzel,yüzün kadar huzur dolu bir ömür nasip etsin sana :) sevgiler tatlım rabbe emanetsin :)

    YanıtlaSil
  5. OLABİLİRİZ FISTIĞIM :) KİMBİLİR..
    BENDE SENİN KANDİLİNİ KUTLUYORUM, KOCAMAN ÖPÜYORUM CANIM BENİM :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar