music

25 Mayıs 2012 Cuma

genç zamanın genç gidenleri..


3 yıl önce..dün...
Aydın'ın şirin mi şirin ilçesi kuşadasına 30dk. bir mesafede doğa harikası bir yerdeyim..arkası orman önü deniz..
Misler gibi bir hava, pırıl pırıl bir deniz..sakin,gürültüsüz, insanı az, kafa dinlemek için ideal bir yer..tüm günüm kitap okumak, salıncakta sallanmak, deniz kenarında gezinmekle geçti..celtic müzik tarzını oldum olası seviyorum, kulaklığımda secret garden tınıları..bulabildiğim en güzel deniz taşlarını poşetin içine ata ata hayli yol almışım, mola verip sigara içiyorum..denize girmekten çok seyre sefa edip izlemek, ruhumu rahatlatıyor, işte öyle huzurluyum...


O akşam güzelçamlı'da son günüm..zencilere dönmemi bekleyen insanlar telefonumun diğer hatttında -yahu sende hiç akıl yok, başkası olsa güneşlenmekten kapkara olur, havasını burda atardı.. şu basit zihniyetten bazı sersem çevrem vazgeçemiyor, denize gittimde yandım havası da neyin nesi? böyle huzurluyum, rahat bırakın deyip kapatıyorum suratlarına..
Biletim hazır, sevgili dayım ve arkadaşım yengem beni uğurluyorlar, kalsaydın biraz daha ne olurdu, burası şenlenmeden gidiyorsun, belki böylesi bana dahi iyi geldi, toplum dışı kalmayı seviyorum deyip gülüşüyoruz..
Otobüsün koltuğundan el sallıyorum, öpücükler gönderiyorum sevdiklerime..ve yol alabildiğine özgürlükle iç içe, bir süre sonra uyuyakalıyorum..Otobüste rahat rahat uyuyabilir, kitap okuyabilirim, öyle bir sıkıntım yok..ama hiç rüya görmemiştim..
Rüya...başı örtülü genç bir kadın bana mor renkte 3 parfüm şişesi gösteriyor, -hangisini istersen bunlardan birini seç hadi..bakıyorum..ortadaki mor renk olsun diyorum, uzatıyor bana doğru, ama bir dakika ben bir tane daha almak istiyorum kadın-hayır sadece bir tanesi sana ait..o elindeki senin diyor, uyanıyorum uyku semesi ama ruh halimde bir gariplik var, rüyam diyorum, bişey var, bişey var..hafif bir sıkıntı...anlamıyorum..
Ve Ankara...gidipte döndüğüm ve yaşadığım şehir bana ne kadarda çirkin bakıyor, kalabalık, gürültü, trafik, insanlar..hafif yabancıyım doğduğum şehre..bu duyguyu her gidipte dönüş yaptığım bir kaç gün taşıyorum..
evdeyim tarih 25-05-2009 saat: 08.30 annem uyku sersemi..valizi bırakıp, biraz rahatlıyorum, -hadi kahvaltı benden anne :) mutfaktayım, çay hazır, annem uyanıp hazıra konuyor, oturuyoruz..elime bir lokma ekmek alıyorum, tam ağzıma götüreceğim zil çalıyor..kapının gözünden bakıyorum -annee amcam !!!
-Allah Allah hayırdır inşallah..ailevi ilişkilerimiz inişli çıkışlıda sabahın bir körü bize gelecek bir adam değil..
-bişeymi var diye yüzüme bakıyor, -ne biliyim anne, dur bakıyım deyip kapıyı açıyorum..
Amcam önüme yığılıp kalıyor, anlamıyorum..
-Olcay..kızımmm yavruuummmm nasıl bir ağlama krizi, hiç görmediğim bir durumda..
-gülçinn, bi yavrumuz daha gitti kızımmm diyor..şoka giriyorum
Olcay o gece yola çıkıyor konya'ya gidip, ticaret için mal alıp gelecekken karşıdan gelen araba çarpıyor, camdan fırlıyor, yola sürükleniyor..ama diğer iki kişi yaralı..bir olcay, bir olcay bu dünyayı terk ediyor..
Aynı gün Karşıyaka mezarlığındayım..27 yaşında 2 çocuk annesi kuzenim olcayı kefeniyle kazılan 1 metrelik toprağa koyup üstüne koca taşı yerleştirirlerken bakıyorum.. yengem delirmiş yerlerde sürünüyor -beni de gömün, beni de alın yavrumun yanına..İçimin acısı gözlerimden yaş olup, akıyor usulca..çok sessiz ve derinlerdeyim..
tek bir kelime çıkıyor -kardeşime selam söyle olcay...usul usul süzülüyor gözyaşlarım, genç kaybımız 3 etti Allahım, sabır ver diliyorum... rüyam aklıma geliyor, irkiliyorum bir anda..
Bu gün 3.yılını doldurdu kuzenimin gidişi..
birde Pınar'ımız var 15'inde bilmeden geçip giden güzeller güzeli pınar..
Morg'a alışkınım, ve kokusuna da..tuhaf gelmesin ama her bayram, hastane morgunu gezen biriyim, kafayı yemedim, merak etmeyin..Ölümü bayramda görmek ne alaka demeyin..en güzel günlerde ölümün gelebileceği hiç birimizin aklına gelmez..belki anormal bir durum..ama bende böyle...
Bu gün Olcayın gülümseyen fotoğraflarına bakıp içim buruluyor..ağlamıyorum..nadir bir durum zaten bu gözyaşlarımın gelişleri..Dua'larım onlarla..
Kardeşim...........
Kuzenim Olcay..
Kuzenim Pınar...
Ölüm bana işte bu kadar genç yaklaşmış...
Cennet'in en güzel yerinde çok mutlu olun inşaallah..inşaallah...
sizi hep çok seveceğim...