music

15 Ekim 2015 Perşembe

Hayat Kadını..


Aralıksız çalışıp ağzı açık dar düşüyorum eve..
Çok yoruluyorum, çok çalışıyorum, uğraşıyorum lanet olası para dediğin ucuz kağıt parçası yüzünden boğazımdan bir lokma geçsin, ve ileride adam gibi yaşayabileyim diye..
Yaşamak için..

Birde hayatta kalmak için mücadele edenler var, suriyeli dilenciler gibi, çöp toplayıcılar gibi, kimseye el açmadan onuruyla aç kalıp, onuru için aç uyuyanlar gibi..
Ve birde;

Bir kaç sene önce Ankara'lılar  belediye başkanı İ.Melih efendi sayesinde sokaklara örümcek yavruları gibi saçılan hayat kadınlarının sığındıkları evleri yani kısaca genel evleri yıktırmıştı, bilirler sonrasında hürriyetin Ankara ekinde -ben onlara daha ferah, Ankara dışında rahat rahat yayla gibi evler yaptıracağım demişti ama hala ortada benim bildiğim o evlerin olmadığı..
Bu nedenle ortada dolaşan sürüyle hayat kadınlarının yol kenarlarında bekleyişi devam ediyor, ve yine bu nedenle benim semtimde 2 yıldır hayat kadınları yol üstünde sıra halinde bekleşiyor tabi bu yüzden benim gibi semt sakinleri de ki özellikle bayanlar çok rahatsız oluyor, yani kadın kadından rahatsız oluyor Çünkü bu bizim pis bakışlı piç kılıklı puşt ruhlu Ankara erkekleri, normal sabah işine giden servis, otobüs veya minibüs bekleyen çalışan kadınların da hayat kadınları olabileceği düşüncesiyle arabalarını yavaşlatıp yol kenarına yaklaşıp ve korna basarak, selektör yaparak minicik beyincikleri ve bel altı zekalarıyla resmen taciz edip, gözlerini patlana dek karşı taraftan cevap beklemeyi seviyorlar ama bu tavır ve hareketleri gerçekten çok can sıkıcı ve hatta çirkin ötesi..

Ve böylece diğer işine giden kadınlar gibi sabah otobüs beklerken meydana gelen bu iğrenç durumdan nasiplenirken 155 i bilmem kaç defa arayıp hayat kadınlarını şikayet ettim..
Birgün otobüsten inip eve doğru ilerlerken yol kenarında şişman ama güzel yüzlü ve hatta yaşı çok genç bir kadını görüp kenara çekilip izleme kararı aldım bi süre sonra arabanın biri yanaştı sanırım anlaştılarki kadın adamın arabasına binip gitti sonraki zamanlar da da sürekli aynı kadını görmeye başladım bir kaç hafta sonra karşı yolda yaşlı bir adamla konuşuyordu bulundukları yerin arka kısmı boş arsa olduğu için kızla o yaşlı adam arsaya doğru dönüp giderlerken çok sinirlendim ve 155 arayıp kadını ihbar ettim, ettim ama sakinleştikten sonra bu defa da yanlış mı yaptım diye düşünmeye başladım.

Bir kaç ay o kadını görmedim içimden -heralde ihbarım etkili oldu diye düşünmeye başlamıştımki 2 akşam sonra pat diye karşıma çıktı bu defa hiç düşünmeden;
-bişey sorabilir miyim dedim dönüp yüzüme baktı yakından gerçektende yaşının çok küçük olduğunu ve çokda güzel olduğunu farkettim
-neden bu işi yapıyorsun diye sordum
-mecburum dedi
-ne mecburiyetin var gerçekten çok merak ediyorum dedim
-küçük bi kızım var dedi
-kaç yaşında?
-2.5 yaşında
-annen yada bi yakının yokmu baksın?
-elin ayağın tutuyor aklın başında görüyorum neden çalışmıyorsun normal insanlar gibi?
-yada bu işi yapmak için sebebin nedir?
soruları yağdırdım tek tek..O da tek tek cevapladı
-Ailem var ama yok, onlar beni terk etti çocuğumun babası ortada yok çekti gitti
ve yalnız kaldım çalışmak istedim çalıştım asgari ücret verdiler evin kirasınımı veriyim elektirik su yakıt boğazımızamı bezemi veriyim (o ara acı bi gülümseme gördüm) veriyimde elimdeki para yetmediki abla..ben bu işi isteyerek yapmıyorum abla kimsesizlikten yapıyorum dedi ve beynim o an dankk etti koca bi balyoz yemişim gibi hissettim ne büyük bi hata yaptığımı o an anladım..içten içe bi utanma duygusu sardı beni çünkü kadını ihbar ettim..diyecektim o an gerçekten utanma duygumun ağırlığıyla resmen kaçarak uzaklaştım..sonraki zamanlarda onu bekledim bu defa karşı yolda yine arabalar dizilmiş bekliyorlardı benide öyle zannetmesinler diye karşıya geçipte kendimi ihbar edemedim..
Halan beklemedeyim
ihbarımı o kadına ihbar etmek için..günah çıkarmak için belkide..
Asıl kimleri ihbar etmem gerektiğini  anladığımda beynimden çarpılmışa döndüm
o yol kenarına dizilen araçların sürücüleri olan ş....z karaktersiz zavallı erkeklerdi..
Aciz..3 kuruşluk 3 dakikalık mutluluk için parayla b*k yiyen erkekleri..
ve birde o kadınlar için ev yapacağım diyen şahsiyeti...