music

25 Haziran 2013 Salı

Ve gelirim bir heyecanla :)


Şu an itibariyle sahaya inmiş bir fitbolcu edasıyla sizi selamlıyor koccaman merhabalar diyorum

Yanıma kahvemi alıp yudumlarken; söyleyeceğim çok şey olduğunu ama nedense tuhaf bir heyecan ve içimdeki o bi türlü bilemediğim utangaçlığımla unutabilirim hoş görün geçin :)

Çok ama çok yoğun bir tempodayım günlerimin nasıl geçtiğinden geçtim hangi gündeyim saat kaçtır onu bile hatırlayamadığım zamanlar oluyor bu arada gün geçtikçe yaşlandığımı bir o kadar tezat zaman zaman da; ruhumun genç kaldığını hissediyorum..Zamanı ensesinden yakalayıp ' ne istiyorsun benden kardeşim daha yaşayacağım çok şey var bırakta içimde ukte kalanları göreyim' deyip bi tane patlatmak istiyorum..



Ve bulunduğum yerleri merakla aşındırırken size yorgun şehrimin küçük bir kıyısından söz etmek istiyorum: Cebeci Pazarı...Neresi burası diyenler olursa; yol özürlü olduğum için bildiğim tek tarif cebeciye gelince esnaflara sormanız :)) cidden böyle tarif edebilirim ha beni bulabilirseniz ve vaktim varsa cumartesi ve pazar gününe denk gelirse sizi oraya götürebilirim :) almayım bu laftan sonra derseniz metroya binin ankaraydan geçin demirtepede inin ve esnaf kardeşlere sorun göstersinler bu kadar..gelelim bu pazarda ne varmış?

Ne yokki !! tesadüfen keşfettiğim bu pazara hamamönüne gideyim derken rastladım eski bir tünelden geçiyorsunuz afedersiniz geçerken keskin bir idrar kokusu akciğerlerinizden geçiş yaparken mide bulantısıyla biran önce o merdivenleri tırmanıyorsunuz ve birden karşınıza eski olabilecek herşey fırlayıp, geçiyor önünüze. ayakkabılar yok yok sıfır değil 2.3. yada kaçıncı el bilinmez elbiseler etekler bardaklar sürahiler teypler 70 lerden seksenlerden belkide altmışlardan kalan ne varsa..bu tip yerlere ben bayılıyorum itfaiye meydanına benziyor ama burda herşey çok eski..siz ne görmek isterseniz geçmiş yıllara şöyle bir dönüş yapabilirsiniz..

3 tane kahve fincanı seçiyorum tabi altlığı yok  2 tl ye  sıfırından alıyorum fincanları çok sevdim gözüm geri kalanlarında şaşkın bir gülümsemeyle gözlerim herşeyi taramak görmek istiyor pikaplar gramoflanlar ve yükselen bir ses Allahım müthiş mutluyum kocaman alanda Neşe ablam ne söylüyor biliyor musunuz : -sevda yolu- bilmeyen varsa hemen youtube geçiş yapın ve dinleyin içim eriyor ruhum bi garip dinlerken gidiyorum sesin geldiği yöne; koca gramafonda eski bir plak alıyorum elime çeviriyorum Neşe ablamın gelmişi geçmişi aldığı ödülleri neler yaptığı gün gibi ortada ben bu kadını nasıl tanıyamadan dinliyorum diye içimden geçerken hüzünleniyorum...bildiğiniz bit pazarının hakatten bitlenmiş pirelenmiş haliyle ortada insanların arasında eski yorgun yıpranmışlıklarla yüzyüzeyim...

Antikalar var bakırlar gümüşler aynalar çok eski telefonlar oyuncaklar tesbihler ki; acaip bi ilgim var tesbih mutlaka çantamda ve arabada bulunur bişey daha diyim vites koluna takılı kocaman bi akik tesbihi trafikte rahatlıkla çekerek arabamı kullanan bir tipim hafif erkeksi bir tavır ama çok hoşuma gidiyor :) her neyse kitaplara gözüm takılıyor koşarak gidiyorum orada ne kadar kaldım hatırlamıyorum ama inanın kitaplar bile resmen konuşuyor -ermiş şörfçü ve patron diye bir kitap buluyorum ön sayfasında 'kırklareli cezaevi görülmüştür' damgasını okuyorum ve birde mahkumun ismi...bir dolu not almış satır altlarını çizmiş yıldızlar koymuş hiç düşünmeden alıyorum ve bir başka kitap gözüme çarpıyor 'padişah anaları' kitap çok eski yüzünden belli ilk sayfada basım yılının 1977 olduğunu görünce şaşırıyorum müthiş bir heyecan ve merakla çeviriyorum sayfaları 'siz bu satırları okurken aradan yüzyıllar geçiyor'diyor yazar..ve böyle böyle 6-7 kitap ellerimin arasında sanki bana koca bir bağ bağışlamışlar nasıl mutluyum anlatamam şu an bunları size yazarken gülümsüyorum..
Lütfen gidin ve orayı görün gezin..bir prof da görebilirsiniz bir memurda yada durumu iyi olmayan insanlarda..hiç fark etmez o havayı her ne kadar idrar koksada :) teneffüs etmelisiniz..
Cebeci pazarı bana göre koca bir tarih barındırıyor esnaf malını satma derdinde ama ne cevherler orada bekliyor görmelsiniz..
İşte şimdilik benden bu kadar..
Ben mi !!! İyiyim mihrap yerinde saçlarımı kestirdim ve siyaha boyattım içinden yıldızlara benzer beyazlarım çıkıyor olsada onlarda benim hayatımı anlatıyor onu da bir ben biliyorum bir de yaradan..
Sırlar sandıklara benzer...kilit sen istersen kırılır...  :) bu da bendenizin sözü ;)
Özünüze iyi bakmanız dileğiyle...sizi seviyorum
görüşmek üzere byyy...